fbpx

איגרת ראש המועצה לסיום השבוע ה-34 למלחמה

האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

תושבות ותושבים יקרים,

בשבוע האחרון אנחנו עדים להתחממות הולכת וגוברת – בכל המובנים. העוצמה, התדירות והטווח של הירי עולים, והאש שיורים עלינו מלבנון (גם היירוטים) מדליקה שריפה כמעט בכל מקום בו היא פוגעת.

השבוע התמודדנו עם כמה אירועים גדולים שאיימו – כל אחד בתורו – לפגוע ביפתח, במשגב עם, במנרה, בכפר גלעדי, בקריית שמונה ובגבעת המועצה. שירותי הכיבוי עושים ככל יכולתם, אבל זה ממש לא מספיק, ואנחנו נדרשים לסייע.

נלחמים באש בגבעת המועצה. צילום: מ.א. הגליל העליון

ברגעים כאלה באים לביטוי הניסיון, האימונים שקיימנו, הציוד ובעיקר הלב הענק והמחויבות של צוות קולחי גליל עליון, יח' החירום של המועצה (מתנדבים, כן?!) ולוחמי כיתות הכוננות מהקיבוצים, שנרתמים לא אחת לעזרת השכנים. כמי שראה את כל אלו בפעולה, אני חייב להגיד שהתמלאתי גאווה. כשראיתי אותם עוצרים את האש על קו הבתים של קריית שמונה, ומצילים את מבני ישיבת ההסדר ואת מרכז ההפעלה של העיר, ממש התרגשתי.

נלחמים באש בגבעת המועצה. צילום: מ.א. הגליל העליון

יש עוד מה לעשות בנושא המוכנות לשריפות, והציוד שברשותנו רחוק מלהספיק, אבל אני פועל לוודא שהאירועים האחרונים יפתחו את העיניים בירושלים, ויביאו תקציבים וציוד. אין ספק שעוד נזדקק לזה בקיץ, שרק התחיל…

מציפים צרכים בציוד כיבוי אש בפני שר הנגב והגליל בליל השריפה. צילום: מ.א. הגליל העליון

לצד המאבק באש, לסוגיה השונים, אנחנו ממשיכים לדחוף קדימה את התהליכים השונים שיזמנו.

במישור הכלכלי דרשנו שנציגי קרן הפיצויים של הביטוח הלאומי יגיעו לאזור למפגש עם בעלי עסקים, ולשמחתי מפגש כזה אכן התרחש השבוע. כמעט 200 תושבות ותושבים השתתפו בכנס, וכולי תקווה שאכן נעזרו. כדי להרחיב את הסיוע פניתי שוב לאוצר ולמשרד לפיתוח הנגב והגליל ואני שמח לומר שקיבלתי מהם הבטחות לשפר את התמיכות לתושבי המועצה שחיים כאן במציאות המורכבת, ולעסקי התיירות גם ביישובי המועצה הדרומיים.

מפגש בעלי עסקים עם קרן הפיצויים. צילום: מ.א. הגליל העליון

במישור החינוכי התקיים השבוע מפגש חשוב של מנהלת מחוז הצפון במשרד החינוך, ד"ר אורנה שמחון, עם נציגי הורים וצוותי חינוך. בין היתר התחייבה אורנה להעברת תקציב ייעודי לפעילויות הקיץ בקיבוצים ולעזרה בגיוס כח אדם למערכות החינוך. יחד עם מנהלי הקהילה והחינוך בקיבוצים, ימשיך אגף החינוך להשקיע מאמצים במערכות השונות בקיץ, וכך גם לקראת פתיחת השנה ב 1/9 בכל מציאות בה נהיה. כמו כן, הושלמה תמונת המתחמים הפיזיים בהם יפעלו בתי הספר שלנו בשנת הלימודים הבאה (אם לא נוכל להפעילם באופן מלא, בשל המצב הבטחוני). לפרטים אתם.ן מוזמנים לפנות אל מנהלות החינוך ומנהלות בתי הספר.

מפגש הורים עם מנהלת מחוז הצפון של משרד החינוך. צילום: מ.א. הגליל העליון

במישור האזורי, הצגנו השבוע את טיוטת התכנית האסטרטגית "גליל ולתמיד", שגיבשנו ליום שאחרי. כבר מספר חודשים שבעלי תפקידים מהקיבוצים, המועצה והאזור עובדים על התכנית, ואתמול (חמישי) נחשפו אליה עשרות מנהלי ומנהלות קהילה, נציגי ונציגות מליאה ועובדי מועצה. הפידבק החשוב שהתקבל יסייע לנו לדייק את התכנית, ואני מקווה שבקרוב נוכל להציג אותה לציבור. תודה לעשרות תושבים ותושבות שלקחו חלק בתהליך, נענו לקריאתנו ושיתפו ברעיונות ומחשבות. הקולות שהשמעתם חשובים וזכו להד בתכנית.

חשיפת תכנית 'גליל ולתמיד' בפני בעלי תפקידים מהקיבוצים והמועצה. צילום: מ.א. הגליל העליון

ותודה גם לכל מי שאולי לא מצא את הזמן והכח להשתתף, אבל מוצא כח להתמודדות יומיומית עם המציאות הקשה בה אנחנו חיים. תודה לכל מי שבתוך הבלגאן והקושי יודע לזהות אנשים שקשה להם אפילו יותר, ומושיט להם יד. לא על הכל אנחנו יכולים להשפיע, אבל חכמים ממני כבר אמרו פעם – מי ייתן ויהיה לנו את הכח לשנות מה שאנחנו יכולים לשנות, לקבל את מה שאיננו יכולים לשנות ולדעת את ההבדל בין השניים.

שיהיה לכולנו סופשבוע שקט ושבת שלום,

גיורא.

אולי יעניין אותך גם:

שחקני הגליל
כובשים גם מחוץ למגרש הביתי
במשחק ראווה שנערך אמש באולם בית ירח לעיני...
ש
הבית שבלב
איך מסייע לילדים סיפור על שפני סלע להתמודד...
ראשית
איגרת ראש המועצה לסיום השבוע ה-46 למלחמה
תושבות, תושבים, הורים זהו. זה קורה....

Education Template