fbpx

איגרת ראש המועצה לסיום השבוע ה-23 למלחמה

האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

תושבות ותושבים יקרים שלום,

קשה להאמין, אבל אנחנו נכנסים לחודש השישי(!) למלחמה. לכאורה, המצב סטטי, אבל כולנו מרגישים שזה ממש לא כך. הקשיים האישיים, המשפחתיים והכלכליים רק הולכים ומתעצמים – הן לאלו מאיתנו שעקורים מביתם כבר חודשים והן לאלו החיים ב"רצועת הביטחון" הישראלית ומתמודדים עם אירועי ירי, כטב"מים, אזעקות ומחסור בשירותים בסיסיים.

אני מודע לכל אלה ופועל בכמה מישורים כדי להתמודד עם הקשיים הרבים:

  • מול המדינה, אנחנו ממשיכים לדרוש פתרונות שישיבו את הביטחון לאזור ולהיאבק על תמיכות ופטורים לעצמאים, בעלי עסקים ושכירים. אני מקווה שאחרי אישור תקציב המדינה נראה את השינוי שהובטח לנו.
  • בתחום החינוך, אנחנו ממשיכים לחפש את הפתרונות הטובים ביותר בנסיבות המורכבות של התקופה. מתוך הכרה בחינוך כאבן ראשה לחוסן משפחתי וקהילתי, מושקעת בנושא מחשבה רבה והמון מאמץ ומשאבים. לאחרונה הצלחנו להביא לבתיה"ס ולקיבוצים חיזוק משמעותי של מורים ומורות חיילות, שמסייעים גם בחינוך הבלתי פורמלי, ואנחנו פועלים למציאת מענים שירחיבו את שעות הלימוד וישפרו את סביבת הלמידה. אני אסיר תודה לצוותים המופלאים, שעושים מלאכת קודש בתנאים קשים ביותר, וגם לכם, ההורים שמתמודדים עם מציאות שלעתים נראית בלתי אפשרית.
  • בתחום השירותים לתושב אנחנו ממשיכים לעשות כמיטב יכולתנו כדי לתת מענים לצרכים הרבים מספור של תושבי המועצה הפזורים על פני כל הארץ. המציאות מורכבת, דינמית ומאתגרת מאוד אבל עובדי.ות המועצה ואני בראשם מחוייבים לנושא ב-200%.
  • מתוך מחשבה על השלבים הבאים של האירוע, הוקמו שני צוותי עבודה מיוחדים: האחד מגבש תכנית לתמיכה וסיוע לאנשים הבוחרים לחזור לבתיהם. השני מתמקד בתכנון אסטרטגי לצמיחה ופיתוח אזורי בתקופה שאחרי המלחמה. הצוותים פועלים בשיתוף עם מנהלי.ות הקהילה ונציגי מליאת המועצה – וגם לכם.ן התושבים, תינתן הזדמנות להשמיע את קולכם.
מפגש עם מפקד מחוז צפון בפיקוד העורף. צילום: מ.א. הגליל העליון

אין לי ספק שהדרך עוד ארוכה והאתגרים רבים וקשים, אבל אני בטוח שנוכל להם. לא בגלל שאנחנו חכמים יותר או חסיני טעויות, אלא בגלל החומר האנושי המיוחד שיש פה. בגלל הקהילות, שלמרות הכל, ממשיכות להיות עוגן של חוסן, בגלל הנהלות הקיבוצים ועובדי.ות המועצה שפועלים מתוך תחושת מחוייבות עמוקה ואפילו שליחות.

אומרים שאורח לרגע רואה כל פגע, אבל מסתבר שהוא רואה לא רק את הפגע. כשהתלוויתי אתמול לנשיא המדינה בביקורו באזור, הזדמן לי לרגע לראות אותנו, תושבי הגליל העליון, דרך עיניו. כמי שפוגש לא מעט אנשים בתקופה הזאת, הנשיא לא הפסיק להתפעל מהעוצמות המטורפות שיש לקהילות שלנו. הוא צודק לגמרי, ואני יכול רק להודות לכם.ן על זה.

הנשיא הרצוג ורעייתו מיכל בביקור בקיבוץ גדות ומפגש עם מפוני מנרה השוהים בקיבוץ. צילום: מ.א. הגליל העליון
הנשיא הרצוג ורעייתו בביקור בגדות. צילום: מ.א. הגליל העליון
מפגש עם קהילת כפר בלום. צילום: מ.א. הגליל העליון
הנשיא הרצוג במפגש עם מפונים מהקיבוצים יפתח ויראון. צילום: מ.א. הגליל העליון

מאחל לכולנו סוף שבוע רגוע ושקט, ומזכיר, שבשבת יש לנו הזדמנות נהדרת לשיר את הביחד שלנו באירוע 'סינגליל' באיילת השחר. אל תחמיצו! מניסיון.

אולי יעניין אותך גם:

ראשית
איגרת ראש המועצה לסיום השבוע ה-46 למלחמה
תושבות, תושבים, הורים זהו. זה קורה....
1
עוד לא אבדה תקוותנו?
איך משפיעה המלחמה הארוכה (והארורה) הזו על...
ראשית
איגרת ראש המועצה לסיום השבוע ה-43 למלחמה
תושבות ותושבים, שכנים, חברים, השבועות...

Education Template