fbpx

ששש… שקט! חוגגים!

צילום: אלון עזריה
כך סייעו בכפר הנשיא לכבדי שמיעה ולרגישים לרעש להשתתף באירועי חג השבועות האחרון
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

בחג השבועות ערכו צוות ההגברה בשיתוף ועדת תרבות בכפר הנשיא פיילוט מיוחד שמטרתו לאפשר לכבדי השמיעה ולרגישים לרעש להשתתף בטקסים ובאירועי התרבות.

בחודשים האחרונים הגיעו אל צוות ההגברה וועדת תרבות תלונות של חברים מהקהילה אשר נמנעים מהגעה לאירועי התרבות בשל עוצמת הווליום ברמקולים: חלקם לא שומעים מספיק טוב; לאחרים, המשתמשים בעזרי שמיעה, עוצמת הרעש צורמת ולא מווסתת; וחלק מהמשתתפים סובלים מיתר רגישות לרעש (ביניהם ילדים) שאינה מאפשרת להם לקחת חלק באירועים.

בעקבות התלונות, חיפש צוות ההגברה פתרון שיהפוך את האירוע לנעים גם עבורם ויאפשר את השתתפות כולם. בעזרתו של רון סטיבנסון ("לופרמן") מגדות, המפעיל מסיבות "שקטות" עם אוזניות, נמצא הפתרון: אוזניות אלחוטיות שמתחברות למערכת השמע של הבמה, מבודדות את המאזין מרעשי רקע וקולות חזקים ומאפשרות לכל אחד לשמוע את המתרחש על הבמה בעוצמה שהוא קובע.

כדי לאפשר לקהל להתמודד עם ה"מחסום הטכנולוגי" עבר צוות של נערים בין המבקשים להשתמש בשירות, הסביר להם כיצד להשתמש באוזניות וסייע להם לכוון את העוצמה. בנוסף איתר הצוות משתמשים פוטנציאליים נוספים והציע להם את השירות. אחד הילדים, הרגיש במיוחד לרעש, פנה לצוות ההגברה באירוע וביקש להשתמש באוזניות. בסיום סיפרה אימו כי זהו האירוע הראשון שהם מצליחים להישאר בו עד תומו.

צילום: אלון עזריה

בכפר הנשיא מתכוונים להמשיך ביוזמה גם באירועי התרבות הבאים ומזמינים קיבוצים נוספים שמתעניינים להצטרף ליוזמה הברוכה. ראוי לציין שצוות ההגברה בכפר הנשיא מופעל בהתנדבות מלאה על ידי אנשי מקצוע חברי הקהילה, אשר מכשירים מתנדבים מקרב הילדים והנוער בתחום ההגברה.

אולי יעניין אותך גם:

pexels-rachel-claire-811240611
פרס החדשנות לקוויאר המגויר
גם בימים אלה, כשקיבוץ דן מפונה וסופג ירי...
IMG-20240409-WA0021
לאן הברווזים עפים כשהאגם מופגז?
את היען תמרנו בעזרת קרטון, לשקנאים אורגן...
1
פורח להכאיב
"בחוץ אביבי והנפש בוכה מכאב ותסכול וייאוש",...

Education Template