fbpx

קודם כל קהילה

צילום: גיל נוימן
קבוצת הכדורסל של הפועל "נופר" גליל עליון יוצרת קהילה הולכת וגדלה, שהיא הרבה יותר מכדורסל ● הנער מדפנה שכובש לחיפאים מול עירוני קריית שמונה ● וליגת "ארץ הצפון" מתקרבת אל הפלייאוף ● מהדורת סיכום השבוע שלנו בספורט
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

כדורסל גברים: מתקרבים לשבוע הכרעות מול הדרומיות

הפועל גליל עליון ספגה הפסד שני ברציפות, הפעם מול הפועל ת"א (89:84), שלמרות חסרונם של שני שחקני מפתח בדמותם של הרכז ג'ייקובן בראון והפורוורד תומר גינת, הצליחה להתגבר על רבע ראשון בשליטה גלילית ולהשתלט על המשחק החל מהרבע השני ועד לסיומו של המשחק. למרות שנראה היה ברבע האחרון ששחקני הגליל מצליחים לחזור לתמונה, בכל פעם שזה כמעט קרה ידעה הפועל ת"א לקלוע או להדוף ניסיון התקפי של הגליל והיתרון התל אביבי לא הוטל בספק. בשורות הגליל סיפקו מספרים מרשימים דיישון בוקר שקלע 29 נקודות, וברייס וושינגטון שקלע 21 נקודות וליקט 7 כדורים חוזרים. לוטן אמסלם שפגש את קבוצת האם שלו, קלע 5 נקודות.

לפני המשחק ובין הרבעים נערכו שני טקסים קהילתיים: האחד לקבוצת נערות ב' בהדרכת המאמנת מיכל אהרון, על ניצחונה במשחק העונה והעליה הקרובה לליגה הבכירה. השני היה טקס מרגש בו העניקו ראש המועצה גיורא זלץ, מנהלי הקבוצה ואפילו צביקי הצבי, חיבוק גדול לילדיו של אדר סנפיר ז"ל מקיבוץ איילת השחר, שנהרג בתאונת דרכים לפני כשלושה שבועות. את ההתרגשות שאחזה בכל מי שהיה באולם קשה להעביר במילים, אך המסר שהעבירו המשפחה והחברים לקבוצה אומר הכל: "אתם לא רק קבוצת כדורסל. אתם כמו משפחה, אתם נותנים לנו כוח להתמודד ולהמשיך קדימה בימים קשים מנשוא".

בתום 20 מחזורי ליגה הפועל גליל עליון מדורגת במקום החמישי בטבלה. הקבוצה שואפת לסיים את הליגה הסדירה בין 6 הראשונות ולהבטיח מקום בבית העליון ובהמשך בפלייאוף העליון. עוד שני משחקים נותרו לקבוצה עד לסיום העונה: משחק חוץ ביום שני הקרוב מול הפועל באר שבע המדורגת שישית בטבלה (20:00, שידור ישיר בערוץ מספר 55), ומשחק ביתי מול הפועל אילת המדורגת במקום האחד לפני האחרון בטבלת ליגת העל (שני ה-27/3 בשעה 17:30). הפועל גליל עליון מקדימה בשתי נקודות ומשחק עודף את עירוני נס ציונה שמדורגת במקום השביעי בטבלה. שחקני הגליל מוכרחים לנצח את שני המשחקים שנותרו להם כדי לא להיות תלויים בתוצאות המשחקים של נס ציונה. במידה ושתי הקבוצות יסיימו את העונה עם מספר נקודות זהה, גליל תסיים במיקום גבוה יותר, מאחר וניצחה בהפרש גבוה יותר את נס ציונה במאזן המשחקים הפנימי בין הקבוצות.

כדורגל: אלמישלי כבש מול "האקסית"

עידו אלמישלי (דפנה) קשר קבוצת הנוער של מכבי חיפה, מוליכת טבלת ליגת העל, אמנם משתייך כבר שש שנים למחלקת הנוער החיפאית, אך את שנותיו הראשונות ככדורגלן עשה בקבוצות הילדים של עירוני קריית שמונה. בשבת האחרונה נפגשו קבוצתו הנוכחית וקבוצתו לשעבר של אלמישלי, שעלה כמחליף בדקה ה-77 של המשחק וכעבור 13 דקות כבש את השער שקבע את תוצאת המשחק: ניצחון 2:5 לזכות מכבי חיפה. ראוי לציין, כי גם במחזור הפתיחה של העונה שעברה הצליח אלמישלי לכבוש שער מול קריית שמונה במשחק שהסתיים בניצחון 0:3 לזכות קבוצתו. עידו שלאחרונה התגייס לשירות צבאי, עומד על מאזן של 9 שערי ליגה ושער אחד בגביע המדינה, למרות שהעונה מוצא את עצמו לרוב עולה מהספסל, ועד כה שיחק בכ-35 אחוזים מהזמן המצטבר של משחקי קבוצתו.

עידו אלמישלי. צילום: מדיה מכבי חיפה

כדורסל: שני משחקים בשבת בליגת "ארץ הצפון"

ליגת "ארץ הצפון" מתקרבת למשחקי הפלייאוף. רגע לפני שזה קורה, הודיעה קבוצת שדה אליעזר על פרישתה מהליגה, מה שיעניק ניצחון טכני לקבוצות שאמורות היו לשחק מולה, ראש פינה ויסוד המעלה/חולתה. עוד הוחלט, כי בעקבות פרישתה של שדה אליעזר, ייערך שינוי במבנה משחקי הפלייאוף. שתי הקבוצות שסיימו במקומות הראשונים, תל חי וראש פינה, יעפילו באופן אוטומטי לחצי הגמר, בעוד שברבעי הגמר ייפגשו במשחק אחד הקבוצות שסיימו במקום השלישי ובמקום השישי, ובמשחק נוסף ייפגשו הקבוצות שסיימו במקום הרביעי והחמישי.
בשבת הקרובה ייערכו שני משחקים: בשעה 18:00 באולם בעמיר, תארח תל חי, מחזיקת גביע הליגה שנהנית ממאזן מושלם של ארבעה ניצחונות, את ברעם, לה מאזן של 3 ניצחונות ו-2 הפסדים.
בשעה 19:00  דפנה, שעומדת על מאזן של ניצחון אחד וארבעה הפסדים, תארח באולמה הביתי את גדות – שעומדת על מאזן של ניצחון אחד ושלושה הפסדים. 

הנבחרת של גדות. צילום: מטעם הקבוצה

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240512-WA0011
קבע ועראי
איך נראים געגועים הביתה? תערוכה חדשה של מפונים...
1
באש ובמים
פצמ"רים? כט"במים? זה לא מה שיעצור את הצוותים...
זבונטה רדיק (Large)
לא איבדו את הצפון
שני ניצחונות בשלושת המשחקים האחרונים, נותנים...

Education Template