fbpx

עליונים על הגלבועים!

צילום: גיל נוימן
גליל עליון עושה הסטוריה בניצחון ראשון על גליל גלבוע; גדות עושה היסטוריה משלה עם ניצחון על ברעם; ונערי הרוגבי נותנים בראש בווינגייט; מהדורת סיכום השבוע שלנו בספורט עם כל הפרטים
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

כדורסל: כל אחת והגלבוע שלה

השבוע שחלף עמד בסימן גליל-גלבוע גם בגזרת הגברים וגם בגזרת הנשים. שתי הקבוצות של הפועל גליל עליון, פגשו למשחקים את נציגות הגלבוע בליגת העל לגברים ובליגה הלאומית לנשים. אך בעוד שקבוצת הנשים נחלה הפסד כואב 68:36 במשחק מול בנות גלבוע מעיינות (בשורותיה משחקת גם נועה רודה מדפנה, בוגרת מחלקת הנשים של הגליל), הרי שקבוצת הגברים הצליחה לזכות בניצחון מרגש 76:89 על נועלת טבלת ליגת העל, הפועל גלבוע/גליל. מדובר על ניצחון ראשון בהיסטוריה של שתי הקבוצות, לאחר ששני המפגשים ביניהן בימי בליגה הלאומית בעשור הקודם ושלושת המפגשים שלהן בליגת העל (בעונה הקודמת ובמחזור הראשון העונה) הוכרעו בניצחונות של הגלבוע. במשחק המותח, שהוא גם ניצחון חמישי של הגליל בששת המשחקים האחרונים, צעדה הקבוצה ביתרון דו ספרתי לאורך רוב שלבי המחצית השנייה, שבשיאו הגיע ל-20 נקודות. כל זאת למרות ששחקני הגלבוע קטפו כמעט 50 אחוז יותר כדורים חוזרים משחקני הגליל – 43 ריבאונדים לעומת 31, שקטפו שחקני גליל עליון.

צילום: גיל נוימן

גולת הכותרת של הניצחון היא השוויוניות במאזן הקליעות של השחקנים הזרים והישראלים. השחקנים הזרים קלעו 45 נקודות – 5 מהם קלע הפורוורד דווין מרבל בהופעת בכורה לא מלהיבה, 24 נקודות קלע המצטיין במשחק – הגארד דיישון בוקר, שגם קטף 5 כדורים חוזרים וחילק 5 אסיסטים. הסנטר ברייס וושינגטון חתום על 14 נקודות ו-10 כדורים חוזרים. ווין לנגסטון הוסיף 2 נקודות. בגזרת הישראלים נמרוד לוי להט עם 18 נקודות ו-7 כדורים חוזרים, הרכז רועי הובר הצטיין עם 14 נקודות. הרכז איתי מושקוביץ הסתפק הפעם ב-10 נקודות, יהל מלמד תרם 3 נקודות. לוטן אמסלם לא הצליח לספק נקודות ב-17 דקות משחק, אך תרם באספקטים אחרים.

צילום: גיל נוימן

בעקבות הניצחון ובתום 14 מחזורי ליגה, מוצאת את עצמה הפועל גליל עליון במקום השישי, מה שעשוי להוביל אותה לבית העליון ולמקום בפלייאוף העליון. ביום שני הקרוב, בשעה 19:45, תתארח הקבוצה אצל בני הרצליה, מחזיקת גביע המדינה וסגנית האלופה, שאותה היא מקדימה בשתי נקודות ומשחק עודף. המשחק הקודם ביניהן שנערך בכפר בלום הסתיים בניצחון של שחקני הגליל – 89:95.

ארץ הצפון: האם גדות תביא את הגביע?

בשבת האחרונה נערכו באולם בית ציפורי בכפר גלעדי שני משחקי חצאי גמר 'ליגת ארץ הצפון' – ליגת היישובים של עמותת הספורט גליל עליון. קהל רב הגיע ליציעים, על מנת לתמוך בנבחרות שלו. דרבי הקיבוצים הפגיש בפעם השנייה את גדות וברעם. גדות הגיעה נחושה לגמול לברעם על ההפסד במשחק הקודם ביניהן, והצליחה לעמוד במשימה עם ניצחון 49:52. בשונה מקבוצות אחרות שמצרפות שחקני חיזוק מיישובים חיצוניים, גדות וברעם דוגלות בהומוגניות יישובית וסגליהן נשענים על שחקנים מקרב בני הקיבוץ. קלעו לגדות במשחק: דולב פלג – 22, שחר נחמיאס – 10, שי מישל ואיתן שי – 5 כל אחד, עמית טל-סמית ורועי דיאמנט – 4 כל אחד, נעם כלפון – 2. קלעו לברעם: רפאל בגאר – 16, תומר ביבי – 13, עומרי בר לב – 8, עינב גוטמן – 6, יובל דהן – 5, ליאור הלפרין – 3; בחצי הגמר השני הפסידה ראש פינה לקבוצת הסטודנטים של תל חי, שתפגוש את גדות במשחק הגמר שייערך בין התאריכים 16-18 לפברואר.

צילום באדיבות עמותת הספורט גליל עליון

רוגבי: הנוער הגלילי הצטיין בווינגייט

קבוצות הנוער של מועדון רוגבי גליל עליון התארחו בשבת האחרונה במכון וינגייט לטורנירים. קבוצת U18 – אלופת המדינה, זכתה במקום הראשון בטורניר וניצחה את שלוש יריבותיה: הדרים, ממוטות מנשה ויזרעאל – אותה היא ניצחה בהארכה במשחק הגמר. קבוצת U16 פגשה לשלושה משחקים את הקבוצה החזקה של ת"א, התמודדה בנחישות והקרבה, וזכתה בניצחון אחד. 

צילום: פנינה כהן

אולי יעניין אותך גם:

זבונטה רדיק (Large)
לא איבדו את הצפון
שני ניצחונות בשלושת המשחקים האחרונים, נותנים...
נדב 1
בשל פציעה – נדב רייסברג נאלץ לפרוש מהג'ירו דה איטליה
נדב רייסברג (23), בן קיבוץ דפנה, שמזה כשנתיים...
IMG-20240514-WA0002
אל תגידו יום יבוא, הביאו את היום
"אנחנו, תושבי הצפון, נמשיך לדרוש מממשלת ישראל...

Education Template