fbpx

לפני שישראל תהפוך למשהו אחר

צילום: בעז ברדוש
המחאה כנגד המהפכה המשפטית מוסיפה להתעצם ● מעל ל-2,000 איש הגיעו אמש למחות בצומת הגומא, וקראו לביבי לקחת אחריות על מי שבמשך שנים "נושכים שפתיים מתחת לאלונקה"
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

אמש נרשם שוב מספר חסר תקדים של מפגינים בצומת הגומא – למעלה מ-2,000 איש שהתאספו בשעות אחר הצהריים מצוידים בשלטים ובדגלי ישראל על מנת למחות כנגד המהפכה המשפטית. ביניהם נכח גם ראש מועצה אזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, שהגיע לתמוך במוחים וקרא להם להמשיך במאבקם כדי "להכריח את ביבי לקחת אחריות ולקבל החלטות".

"מי שחושב שזה אירוע פוליטי, כמו הסכם השלום עם מצרים ופינוי סיני (בגין), או הסכמי אוסלו (רבין), או ההתנתקות (אריק שרון), טועה בגדול", אמר זלץ בדברים שנשא במהלך ההפגנה. "מי שחושב שיש כאן אירוע שהוא רק משפטי, פגיעה באיזונים בין שלוש הרשויות: המחוקקת, המבצעת והמשפטית, טועה. יש כאן אירוע משנה מציאות. יש כאן תוכנית מטורפת שעלולה להפוך את מדינת ישראל למשהו אחר לגמרי. הקול הוא קול יעקב, והידיים ידי עשיו. את השינוי באמצעות יריב לוין מובילים דרעי, גפני וסמוטריץ; הם לא מובילים למדינה אחרת, שונה, הם מובילים להרס המדינה וחזרה למקום בו היינו עד לפני 75 שנים – קבוצות של אנשים המפוזרים בכל ארצות העולם, מנוכרים, נלחמים על חיינו. אם לא נילחם היום, בכל כוחנו, על הדמוקרטיה במדינת ישראל […] אנחנו  נילחם בהמשך, כאן, במדינה שלנו, על חיינו כאנשים חופשיים, ובהמשך הילדים והנכדים שלנו יחפשו מקום אחר לחיות בו. ביבי של השנים האחרונות בוחר לא לקחת אחריות, לביבי של היום אין חזון, אין תוכנית עבודה, הוא מפחד מכוח ופועל על פי הרוח שמזיזה לו את המפרש מפעם לפעם. השאלה היא ממה וממי ביבי יפחד יותר – מהבידוד המדיני שהולך וגדל אליו נכנסה מדינת ישראל? מהמשבר הכלכלי שאנחנו כבר בתוכו? מסמוטריץ, גפני ודרעי? או מאיתנו, שמדינת ישראל הדמוקרטית חשובה לנו; אנחנו, שבמשך שנים נושכים שפתיים מתחת לאלונקה הכלכלית, הצבאית, האזרחית, הערכית […] יש להמשיך ולפעול בתוך הגבולות והקווים האדומים של כל אחד מאיתנו בכל הכוח. לעשות את כל מה שנדרש".

צילום: בעז ברדוש

אמש צוין השבוע האחד-עשר ברציפות למחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט. על פי אתר ‘ריסטארט ישראל’, הפגינו במהלכה ב-119 מוקדים בישראל כחצי מיליון איש. מוקדי מחאה נוספים באזור פעלו אמש גם בצומת ראש פינה ובצומת כוח.

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240514-WA0002
אל תגידו יום יבוא, הביאו את היום
"אנחנו, תושבי הצפון, נמשיך לדרוש מממשלת ישראל...
זאב אנגלמאיר
הַכֹּל מַתְחִיל מִנְּקֻדָּה
כבר מעל לשבעה חודשים שמדינת ישראל שרויה בכאוס...
ביום השחרור
ויוה לה וידה
המום וכואב את השבעה באוקטובר, דואג לגורל...

Education Template