fbpx

יהיה פיק עם צביק?

גליל מול חולון. צילום: גיל נוימן
גליל מפסידים לאלופה, גדות חולמת לעשות היסטוריה ואלמישלי כובש ● כל מה שהיה ויהיה השבוע בספורט המקומי
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

כדורסל

אחרי רצף של חמישה ניצחונות וסדרה של שבעה ניצחונות בשמונה משחקים, נבלמת הדהרה של הפועל גליל עליון במשחק החוץ מול אלופת המדינה, הפועל חולון, שמדורגת במקום השלישי בטבלה. שחקני הגליל הגיעו למשחק אחרי נסיעה ארוכה ופקוקה, ובמחצית הראשונה זה ככל הנראה עוד השפיע על ריכוז השחקנים. חולון ירדה להפסקת הרבע הראשון ביתרון 9:25 ובמהלך הרבע השני כבר צעדה ביתרון של 20 נקודות. ברבע האחרון נראה היה שגליל מצליחה לחזור למשחק, והיא הצליחה לצמצם את הפער לכדי 3 נקודות בלבד, אלא שסדרת שלשות של חולון שוב הגדילה את הפער ובסיום חגגה זו ניצחון 73:83. בשונה מהמשחקים הקודמים, בהם בלטו השחקנים הישראלים, הפעם הם לא היו במיטבם ואת רשימת הקלעים הובילו הגארד דיישון בוקר עם 19 נקודות, הסנטר ברייס וושינגטון, שסיפק 14 נקודות ו-8 ריבאונדים, והסנטר ווין לנגסטון – שקלע 12 נקודות ושבר שיא אישי.

 
הפועל גליל עליון ניצבת במקום החמישי; היא מקדימה את הפועל ב"ש/דימונה ואת עירוני נס ציונה, שאם ינצחו במשחק החסר שיש להן בהשוואה לגליל, ישתוו אליה עם מספר נקודות זהה. כדי לחזק עמדות ולהבטיח מקום בשישייה הראשונה בתום הליגה הסדירה, על הפועל גליל עליון לשנס מותניים ולנצח בראשון הקרוב את משחק החוץ מול הפועל חיפה (17:30, שידור ישיר בערוץ 56), ששיחקה שני משחקים פחות מהגליל ומרוחקת ממנה 5 נקודות. ניצחון חיפאי יסבך את שחקני הגליל, אך ניצחון על חיפה יפתח פער שלחיפאים כבר יהיה קשה לסגור.


ליגת 'ארץ הצפון'

פיק ראשון העונה לליגת היישובים של הגליל העליון: בשבת הקרובה, בשעה 17:30, ייערך באולם החדש ביסוד המעלה משחק גמר גביע הליגה בו יתחרו קבוצת הסטודנטים של תל-חי – הקבוצה היחידה בעלת מאזן מושלם בכל המסגרות, והקבוצה הנחושה של גדות, שרוצה לעשות היסטוריה ולזכות בתואר אזורי. בשונה מקבוצות אחרות, נשענת גדות לאורך שנים על סגל מקומי, כששחקנה הבולט הוא שחר נחמיאס, ששיחק בעבר בליגה הלאומית במספר קבוצות. גדות היא גם הקבוצה עם הקהל הגדול בליגה, שמגיע לכל משחק בהמוניו.


גם אם אינכם מגדות, וגם אם אין לכם חברים באחת או בשתי הקבוצות, כדאי לכם מאוד להגיע לחגיגה ספורטיבית וקהילתית מהנה. מה בתפריט? מחוץ לאולם נעורים יסוד המעלה יוצבו דוכני מזון; עם פתיחת המשחק ייזרקו לקהל חולצות וכדורי-סל ע"י השחקנים, בין הרבעים יתקיימו תחרויות קליעה לשחקני קבוצות הילדים ותחרויות שליטה בכדור לשחקני קבוצות הקט סל בחסות מסעדת כביש 90, ויש אפילו שמועות שצביקי – בובת הקמע של קבוצת הגברים של הפועל גליל עליון, יגיע וייתן הצגה. בעמדת הכרוז, זיו מרום המוכשר מלהבות הבשן. הכניסה חופשית, החניה בשפע, האולם מקורה.

תגיעו, יהיה כיף!

צילום באדיבות: כביש 90 המבורגר ובירה


כדורגל

הכדורגלן עידו אלמישלי, בן 19 מדפנה, שמשחק כבר 6 שנים כקשר התקפי במכבי חיפה, כבש בשבוע האחרון שלושה שערים בשני משחקים במדיה של קבוצת הנוער של מכבי חיפה, מוליכת טבלת ליגת העל, זאת למרות שלא פתח בהרכב קבוצתו ועלה כמחליף בשלב מוקדם של המחצית השנייה בכל אחד מהמשחקים. בשבת האחרונה כבש שער במשחק הניצחון 0:5 על הפועל רעננה, ביום שלישי כבש צמד שערים במשחק הניצחון 1:5 על הפועל ר"ג. קודם לכן כבש אלמישלי גם במשחק הדרבי בו ניצחה קבוצתו 1:6 את הפועל חיפה.

מאזן השערים של השחקן המוכשר עומד על 8 שערי ליגה ושער אחד במשחקי הגביע, כל זאת לאחר שבעונה שעברה כבש 13 שערי ליגה והיה למלך שערי הקבוצה. בשתי העונות האחרונות שיחק עם הקבוצה במשחקי ליגת האלופות לנוער, בעונה שעברה כבש שערים לרשתן של ז'לגריס קובנה הליטאית ודפורטיבו לה קורוניה, והעונה נטל חלק במשחקים יוקרתיים מול פריז סן ז'רמן הצרפתית ויובנטוס האיטלקית. לאחרונה התגייס לשירות צבאי. 

אולי יעניין אותך גם:

זבונטה רדיק (Large)
לא איבדו את הצפון
שני ניצחונות בשלושת המשחקים האחרונים, נותנים...
נדב 1
בשל פציעה – נדב רייסברג נאלץ לפרוש מהג'ירו דה איטליה
נדב רייסברג (23), בן קיבוץ דפנה, שמזה כשנתיים...
IMG-20240514-WA0002
אל תגידו יום יבוא, הביאו את היום
"אנחנו, תושבי הצפון, נמשיך לדרוש מממשלת ישראל...

Education Template