fbpx

יד שנייה מסטייליסטית

בגדים: DOLLA של דולב סולימני. צילום: טל קרפ
מכירים את זה שאתם קונים בגדים שאתם לא ממש צריכים, לובשים אותם פעמים ספורות (אם בכלל), ואז נפטרים מהם איכשהו, רק כדי לפנות מקום בארון לפריטים חדשים? ובכן, אתם חלק מתעשייה המזהמת את כדור הארץ ● אופנת היד השנייה היא לא רק אלטרנטיבה מתחשבת בסביבה, היא גם מלאה בשיק ובסטייל ייחודי שלא בטוח שתמצאו על הקולבים ברשתות ● לרגל 'יום בגדי היד-שנייה הבינלאומי' החל השבוע, שאלנו שש נשים אופנתיות במיוחד על חנויות היד-שנייה שלהן כאן בגליל, ועל הטיפים שלהן לקנייה שווה
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

לזהם זה לא באופנה

הידעתם שמאז שנת 2000, ייצור הביגוד בעולם הכפיל את עצמו? תעשיית האופנה משפיעה, כידוע, באופן דרמטי על זיהום הסביבה, אם בזיהום מים ושימוש בכימיקלים רעילים בתהליכי הייצור, ואם בהגדלת רמות פסולת הטקסטיל והפלסטיק שמוטמנת באדמה, נשרפת, או מגיעה לים מדי שנה. אחת הדרכים לצמצום הזיהום (וגם, על הדרך, לצמצום ההוצאות שלנו) היא לרכוש בגדים מיד שנייה ולהפחית בקניית בגדים חדשים. מטרתו של 'יום בגדי היד שנייה הבינלאומי' שנקבע ל-25 באוגוסט, היא להגביר את המודעות ולעזור לנו להיגמל מההתמכרות לצריכה בזבזנית ומיותרת. כך אנחנו גם שומרים על הסביבה, גם חוסכים בכסף וגם משקיעים בלוק ייחודי ומלא סטייל של פריטים ושילובים שסביר שלא נמצא ברשתות המוכרות.

קרדיט תמונה: Trusted Clothes – images.app.goo.gl/oGk4agpfcPhCD4ST7

אז אם כל זה עושה לכן (וגם לכם, אם אתם גברים נועזים) חשק לרוץ ולממש את זכותכן בשמירה על הסביבה והארנק, הנה שש חנויות של שש נשים גליליות לתפארת, שבכולן חבויים אוצרות. רק לבוא ולפשפש:

HELLO. צילום: שירת ויינברגר

'HELLO' של ענבר יזרעאלי

מה מיוחד בחנות שלך?

"תמיד נשמתי אופנה ובגדים. בשלב מסוים התחלתי לאסוף, לקבל מחברות, וגם לעשות סדר בארון הבגדים הפרטי שלי. ככה התווספו עוד ועוד פריטים, עד שהפכתי את סלון ביתי לחנות בוטיק לנשים בלבד של יד שנייה ואופנת וינטג'. מאחר ואני סטייליסטית בנשמה, כל לקוחה שמגיעה אליי לחנות מקבלת ייעוץ סטיילינג, כך שבנוסף לפריטים שהיא יוצאת איתם, היא מקבלת גם טיפים שיעזרו לה להתלבש. בין שלל הפריטים אצלי אפשר למצוא גם הרבה מידות גדולות ולהיעזר בייעוץ שלי כבעלת ניסיון בלבישתן, כי הייתי שם פעם. אני עובדת גם עם משלוחים, כך שמי שלא יכולה להגיע פיזית לחנות אני שולחת לה בדואר ישראל (המשלוח הכי רחוק שיצא לי לשלוח היה לקיבוץ יטבתה!)".

מה את לובשת?

"רוב הארון שלי הוא יד שנייה, אך יש לי גם פריטים של מותגים שבדרך כלל הם בייסיקים. היופי ביד שנייה בעיניי, הוא שהפריט שאת רואה לא קיים במידות נוספות. אם זה שלך, זכית. ויש גם את עניין המחיר – ביד שנייה אפשר לרכוש כמה פריטים במחיר שברשתות יעלה פריט אחד".  

טיפ שלך לרכישה מוצלחת?

"כשאת באה לרכוש בגדי יד שנייה, תזכרי שהמידה שרשומה על הפריט אינה בהכרח רלוונטית, כי הפריטים נלבשו, לפעמים עברו הצרות, כביסות וכדומה. פשוט תמדדי! מקסימום תרכשי".

HELLO, ענבר יזרעאלי. צילום: פרטי

HELLO, שכונת ההרחבה, להבות הבשן ● שעות הפתיחה מאוד גמישות ובתיאום מראש: 052-4639776.

DOLLA. צילום ליהי וולף

DOLLA" של דולב סולימני

מה מיוחד בחנות שלך?

"ההתמחות שלי היא אופנת וינטג' מקורית – בגדים שיוצרו בין שנות ה-60 לשנות ה-90. המחשבה על איכות הבגד שנשמרה כל כך הרבה שנים מרגשת אותי. את הבגדים אני מלקטת בעצמי אחד אחד, רוכשת אותם ממקומות מפתיעים ופוגשת אנשים מעניינים עם סיפורים מרתקים. כל בגד מגיע עם סיפור, את חלקם אני זוכה לשמוע ואת חלקם אני יכולה רק לדמיין. מי שמגיעה פיזית לחנות יכולה גם ליהנות משירותי סטיילינג והתאמה אישית. אני מאמינה באופנה כעוד שפה ודרך ביטוי עצמי וכך גם הגישה שלי במעמד הייעוץ".

מה את לובשת?

"אני קונה 99% יד שנייה, ברשתות אני רוכשת הלבשה תחתונה ובגדי ספורט ולפעמים גם נעליים. אבל אחרי שמגלים את הקסם של אופנת היד השנייה, אי אפשר אחרת".

טיפ שלך לרכישה מוצלחת?

"אני מייעצת לכל מי שמגיעה לקנות בגדים באופן כללי להשתדל לבוא ממוקדת ולהבין מה הצורך שלה, מה חסר לה בארון. באופנת היד שנייה כדאי להיעזר במוכרות שיודעות בדיוק מה יש להן בחנות, רצוי לשאול אותן על סגנון ומידה והן כבר ידעו לשלוף לך את הפריטים המתאימים".

DOLLA. צילום: טל קרפ

Dolla, חבצלת 3, קריית שמונה ● שעות פתיחה בתיאום מראש: 050-3334361 ● חנות אונליין: www.dollatowear.com

מאחת לשנייה. צילום: פרטי

'מאחת לשנייה' של נעמי רפאלי:

מה מיוחד בחנות שלך?

"בסביבות שנות ה-20 לחיי התגלגלתי לאופנת היד שנייה אי שם בירושלים, והחנות שלי היא חלום שהתגשם. אני מאוד מאמינה בלקנות יד שנייה, לקנות חדש מרגיש לי בזבוז וכמובן מזהם ולא מיטיב עם העולם ועם הבריאה. תמיד נמשכתי לדברים משומשים, לפריטים שיש מאחוריהם סיפור. בחנות שלי אין פריטים ישנים משופשפים, מה שנקרא – שמעט'ס. יש אצלי בגדי מעצבות, וינטג', רטרו, מותגים וחברות אופנה גדולות. הבוטיק נותן מענה לכל המגזרים והקהלים, גם אופנה צנועה עם שיק וסטייל. בחרתי לקרוא לחנות  'מאחת לשנייה' כי זה משחק מילים שמשלב גם את הרעיון של נתינה, שכל כולו מאפיין נשים, גם הרחם הוא כולו נתינה וחסד. רציתי שהחנות שלי תיתן את המרחב הנשי הזה".

מה את לובשת?

"אפשר לומר שאני 'חולת' יד שנייה. לפני שאני בכלל ניגשת לרשתות אופנה, אני עושה סיבוב רחב בחנויות היד שנייה וקונה לכל המשפחה. ילדיי כבר התרגלו ומיוזמתם האישית הם מבקשים להגיע לחנות יד שנייה. הם מתלהבים כשהם מוצאים את המותגים שהם אוהבים במחירים זולים במקום בכמה מאות שקלים".

טיפ שלך לרכישה מוצלחת?

"משהו שאצלי עבד זה פשוט לקחת דף ולרשום את הפריטים שחסרים לך בארון, אחרי שעשית את הסדר והסלקציה. מה את באמת צריכה? איזה פריט ממש רצית לקנות בחנות אבל היה יקר לך מדי? עם הרשימה הזאת את מגיעה לחנות ושומרת על מיקוד. קל לאבד את הפוקוס בחנויות ואנחנו נוטות להתלהב ולרכוש בגדים ששוב יתפסו לנו את הארון ואת האנרגיה, בפרט בחנויות יד שנייה בגלל שהמחיר מוזל אז 'יאללה להעמיס'. הרשימה תדייק לך את הקניה ואת תצאי רק עם מה שהתכוונת מראש. ותזכרי שאת באה לעשות טוב לעולם, הקניה הזאת עושה טוב על הלב ומביאה סיפוק".

מאחת לשנייה, הרצל 71/1 קריית שמונה ● שעות הפתיחה בתיאום מראש, בשבת סגור: 053-9340032.

Sense. צילום: פרטי

'Sense' של נועה אלבז

מה מיוחד בחנות שלך?

"הבוטיק שלי הוא אונליין, ולעיתים אני מוכרת גם בדוכנים בירידים בצפון. הרכישה מתבצעת דרך שליחת הודעה בווטצאפ או באינסטגרם, כך שנוצרת גם הזדמנות לייעוץ ושיח אישי. ניתן גם להגיע אליי הביתה למדוד את הבגדים לפני הרכישה ולקבל ייעוץ סטיילינג מתנה. כל הבגדים בחנות או בדוכן מיועדים לכולן.ם ללא הבדל מגדרי, כדי לאפשר ביטוי של כל אחד ואחת. הפריטים בחנות מיוחדים ובמגוון סגנונות ומידות (יש אצלי פריטים במידות (XXS-5XL, טווח רחב של מחירים על מנת שהאוכלוסיות השונות יוכלו לרכוש אצלי. אני שואפת לצמצום צריכה, פלסטיק ואנרגיה, וזה בא לידי ביטוי בגישת המכירה (אם יש לקוחה שלא בטוחה במה שהיא רוצה לקנות אני לא אעודד אותה, כי חבל שעוד בגד ישב בארון), וגם באריזות הבגדים ואי שימוש במשלוחים. באתר החנות יש מגוון דוגמניות בעלות צבעי ומבני גוף שונים, ולרוב אין פנים בתמונות כדי לתת את עיקר הבמה לבגד עצמו. המטרה שלי היא להפיץ ולהנגיש אופנה מקיימת בסטייל".

מה את לובשת?

"בחיי האישיים אני לובשת יד שנייה ווינטג' מזה שנים, ובמידה ואיני מוצאת תקופה ארוכה את הפריט שאני רוצה אני קונה מעסקים הדוגלים באופנה מקיימת".

טיפ שלך לרכישה מוצלחת?

"אני תמיד מציעה לבוא עם ראש פתוח וסבלנות. מכל פריט יש אחד, לכן חשוב לעבור על כל החנות ולהעז לנסות דברים שלא חשבת שתלבשי אבל תפסו לך את העין".

Sense. צילום: מעיין אחי ידיד

Sense, חנות אונליין: bit.ly/448iYbX ● בבית בכפר גלעדי בתיאום מראש: 052-3218553.

U R Loved. צילום: פרטי

'U R Loved' של אניה ומיה

מה מיוחד בחנות שלכן?

"המרחב שלנו ממוקם בקיבוץ משגב עם היפיפה, וכולל בתוכו חנות יד שנייה וינטג׳, גלריה קטנה לאמנות מקומית וקליניקה לטיפול רגשי ותזונתי (אנחנו עובדת סוציאלית ודיאטנית קלינית). כחלק מהאג׳נדה שלנו, החנות מציעה מגוון רחב מאוד של בגדים, בכל מידה, סגנון, ולכל מגדר. חשוב לנו מאוד שאף אחד.ת לא תרגיש שאין מענה מותאם עבורו.ה, וקבלה רדיקלית זה ערך עליון עבורנו. הבגדים אף משתלבים לתוך המרחב הטיפולי (ולהיפך), באמצעות כלים של סטיילינג טיפולי. בנוסף לשעות הפתיחה, ישנה אפשרות להגיע בכל זמן בקונספט של 'חנות אמון' (מי שמכיר אותנו יודע שאמון וקשר הם לחם חוקינו). אם תרצו להגיע, דברו איתנו, נסביר לכם איך להגיע ולהיכנס לחנות, תפשפשו, תמדדו ותהנו בחנות הממתקים שלנו".

מה אתן לובשות?

"אנו לובשות 99% יד שנייה ונמנעות ככל האפשר מצריכת אופנה מהירה. ככלל, אנו מאמינות שניתן ורצוי למצוא את פריטי חלומותינו בחנויות יד שנייה ושואפות לצמצם את הפגיעה האקולוגית עד כמה שבשליטתנו".

טיפ שלכן לרכישה מוצלחת?

"לחדשות בתחום אנחנו ממליצות להתחיל מחנויות יד שנייה שמנגישות את הבגדים בצורה אסתטית ונעימה, ולהימנע מחנויות שמצריכות יותר 'פשפוש' – תנו לנו לעשות את העבודה הזו עבורכן, עד שתתאהבו והפשפוש יהפוך להנאה ומשחק".

U R Loved. צילום: פרטי

U R Loved, משגב עם ● שעות הפתיחה משתנות, בתיאום מראש: 052-4726469.

דושה. צילום: פרטי

'דושה' של דניאל אבידר פולק

מה מיוחד בחנות שלך?

"'דושה' זה שם החיבה שלי. פתחתי את החנות אחרי שנים של עיסוק בעולם היד השנייה ומתוך האהבה שלי לסטייל, בדים וצבעים. אני מאמינה שמה שאנחנו לובשות משפיע על ההרגשה שלנו ועל איך שאנחנו מתהלכות בעולם. יש כמויות אדירות של טקסטיל על כדור הארץ וזה פשוט עוול להמשיך לייצר עוד ועוד. החנות שלי מציעה בגדי יד שנייה וינטג' בעיקר לנשים, אך יש גם מחלקה קטנה לגברים. אני מאוד אוהבת לארח במרחב הזה, מרגישה קצת כאילו אני מארחת את הלקוחות בארון הענקי שלי. טווח הסגנונות והמידות רחב – יומיומי, אלגנטי וספורטיבי, הבגדים מתאימים לנערות ולנשים בכל הגילאים, ואפשר גם להביא בגדים שלכן ולצבור זיכוי לקנייה חוזרת בחנות".

מה את לובשת?

"כיום 80% מהבגדים בארון שלי הם יד שנייה. אני קונה לפעמים ברשתות (רק בסוף עונה) אם ממש אהבתי משהו או אם אני צריכה משהו מסוים".

טיפ שלך לרכישה מוצלחת?

"להתחיל בקטנה – אולי לרכוש תיק או תכשיט. להכיר, להתרשם ולבקש הכוונה מהמוכרת – ביד שנייה המבחר הוא עצום, אין קולקציה אחידה ואפשר בקלות ללכת לאיבוד, לכן סיוע קל יכול לעזור מאוד".

דושה. צילום: פרטי

דושה, קיבוץ עמיר ● שעות פתיחה: שני- חמישי 11:00-17:00 ▪ שישי 10:00-15:00 ▪ שבת 11:00-16:00. 054-5935441.

אולי יעניין אותך גם:

ביום השחרור
ויוה לה וידה
המום וכואב את השבעה באוקטובר, דואג לגורל...
D144-103
השנה יותר מתמיד
"ואיך בימים הקשים האלה אנו יכולים לחגוג את...
ezgif-7-c07567aca6
איגרת ראש המועצה לסיום השבוע ה-29 למלחמה
תושבות ותושבים יקרים, פסח מאחורינו,...

Education Template