fbpx

חובת ההתנגדות לרצח הדמוקרטיה

מפגינים השבוע בצומת הגומא. צילום: בעז ברדוש
"אך טבעי וברור במצב קיצון שכזה, שחובתנו לפעול לטובת המשך שרידותו של הבית השלישי של כולנו" ● יוסי ברוך, מייסד המכינה הקדם צבאית גליל עליון, עם מחשבות ותובנות על אופן החלת ה"רפורמה המשפטית"
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

אין חולק על כך שזכותה וחובתה של כל ממשלה נבחרת לקדם הצעות חוק ורפורמות המגיעות מתוקף הבטחותיה לבוחריה, כפי שהן בוטאו במצעי הבחירות המוקדמות שלה. אלא שחובתה העיקרית של כל ממשלה במשטר דמוקרטי ומרגע כניסתה לאחריות שלטונית, לשרת נאמנה את כל תושבי הארץ הזאת בדרך שוויונית, מכובדת ומכבדת, כשבכך היא נבחנת. ממשלה העושה דה-לגיטימציה לציבורים נבחרים במדינה שלנו ע"י האשמתם בבגידה, בשיתוף פעולה עם אויבנו, בביטולם כאנרכיסטים וביטויים דומים, איננה ראויה לכבוד ולהערכה, על כל המשתמע מכך.

אין חולק על כך שזכותה של כל ממשלה במשטר דמוקרטי להציע חוקים ורפורמות, קיצוניות ככל שתהיינה, ובתנאי שתעשה זאת בתהליך מעמיק, משתף ויסודי, המאפשר לבחון את כלל ההשלכות העשויות להיגזר מהללו לחיי כל האזרחים החיים בה. אין לשום ממשלה פריבילגיה ולגיטימציה במשטר דמוקרטי לחוקק חוקים ורפורמות בתהליכי בזק כפייתיים ודורסניים כלפי ציבורים נרחבים של אזרחיה. ממשלה במשטר דמוקרטי הפועלת בצורה שאיננה מתחשבת באזרחיה, מאבדת את התוקף הערכי והמוסרי לשלוט, כמו גם את חובת האזרחים לציית לפסיקותיה והחלטותיה.

זכותם ואף חובתם של אזרחי המדינה במשטר דמוקרטי במצבי קיצון שכאלה, מתוך אהבתם, אחריותם ודאגתם להווייתה ועתידה של המדינה, לבטא את התנגדותם לחוקים ולרפורמות שהממשלה מקדמת באופן פסול שכזה, בכל צורה ודרך, מבלי לפגוע באזרחים אחרים. הרקמה החברתית הרב-שבטית שלנו, בעת שמיליוני אזרחים מוחים ומפגינים ברחובות ארצנו, משוועת למנהיגות אחראית, רגישה, זהירה וצנועה, ללא ביטויי ביטול הזולת, יהירות של מנצחים וכיפופי ידיים.

לפני שנים לא רבות ובשם ציווי אלוהי, שליחותי, משיחי ורפורמיסטי מסוג אחר, נרצח לנו ראש ממשלה. גם שם היה זה אזרח מאמין עם משנה סדורה, שבא לתקן את המציאות בארץ שלנו, כמובן לשם שמיים. התחושה המרחפת היום, של חושך על פני תהום, מזכירה במשהו את אז, כשגם עכשיו קם לו גורם משיחי וחדור אמונה, אשר שם לעצמו למטרה לרצוח את המשטר הדמוקרטי, שהוא ציפור נפשנו וקיומנו בארץ הזאת.

אך טבעי וברור במצב קיצון שכזה, שחובת כולנו למנוע מההתרחשות הזו להתממש, בכל צורה ודרך, לטובת המשך שרידותו של הבית השלישי של כולנו.

יוסי ברוך (הגושרים) הקים את מכינת גליל עליון והיה יו"ר מפעל המכינות הקד"צ.

אולי יעניין אותך גם:

זבונטה רדיק (Large)
לא איבדו את הצפון
שני ניצחונות בשלושת המשחקים האחרונים, נותנים...
נדב 1
בשל פציעה – נדב רייסברג נאלץ לפרוש מהג'ירו דה איטליה
נדב רייסברג (23), בן קיבוץ דפנה, שמזה כשנתיים...
IMG-20240514-WA0002
אל תגידו יום יבוא, הביאו את היום
"אנחנו, תושבי הצפון, נמשיך לדרוש מממשלת ישראל...

Education Template