fbpx

הכל בְּסֵדֶק?

אנסמבל 'הסטודיו למשחק'. צילום: קארין מרום
דווקא בתוך טירוף המלחמה, כשמחצית מהשחקנים מפונים והשאר חיים תחת שגרת אזעקות ורעשי הפגזות, המשיך אנסמבל 'הסטודיו למשחק' של קארין מרום להיפגש וליצור ● "מתוך התמודדות עם מציאות לא הגיונית שנכפתה עלינו נכתבה הצגה בועטת, ללא פילטרים, כשהכל על השולחן"
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

"בתחילת המלחמה היו לי רעידות בגוף ופה יבש למשך תקופה", משתפת קארין מרום, בעלת הסטודיו למשחק בלהבות הבשן. "הייתי בהתקף חרדה וכיוון שאני תמיד בתנועה החלטתי להזמין את הילדים בקיבוץ לשיעור משחק פתוח. דרך זה שהנחתי אותם בתרגילי חימום ומשחקי תיאטרון התחלתי להרגיש איך גם אני מחזירה לעצמי את הרוגע והנשימה והרעידות פסקו".

קארין מרום. צילום: שלומי מוצפי

מרום (46) מלהבות הבשן, האישה האש והתלתלים, היא בוגרת הסטודיו של יורם לוינשטיין, שחקנית יוצרת, ליצנית רפואית, ומי שמובילה את 'הסטודיו למשחק' מזה 12 שנה. בסטודיו היא מנחה קבוצות ילדים, נוער ומבוגרים שזוכים לבטא את עצמם דרך משחק: "העבודה בסטודיו מביאה המון נשימה לנשמה", אומרת מרום, "עולם התיאטרון הוא קסם והשחקנים פורקים פה דרך דמויות ומשחקי אלתור ויוצאים מהשיעור עם חיוך רחב ולב פתוח".

"עם חיוך רחב ולב פתוח". צוות הסטודיו למשחק. צילום: קארין מרום

את ההצגה החדשה יצרו צוות השחקנים יחד עם מרום מתוך אימפרוביזציות שעלו בסטודיו על המצב הקשוח בגליל, וקראו לה – כמה מובן – 'הכל בְּסֵדֶק'. "מתוך התמודדות עם מציאות לא הגיונית שנכפתה עלינו נכתבה הצגה בועטת, ללא פילטרים, כשהכל על השולחן", מסבירה מרום. "הבאנו פן סאטירי וקומי למצבים קיצוניים שכולנו חווינו כאן בשנה האחרונה בגליל הנטוש, אז התשובה לשאלה הכי נשאלת בארץ היא כבר לא 'הכל בסדר' אלא הכל בְּסֵדֶק!".

"פן סאטירי וקומי למצבים קיצוניים שכולנו חווינו". צילום: טל שחר

השחקנים בהצגה, כולם מהגליל העליון, עברו תלאות לא פשוטות בשנה האחרונה כשחלקם פונו למקומות שונים בארץ. "דיקלה מפונה ממשגב-עם לסלינה בכנרת, מור מפונה משאר ישוב ורק לאחרונה חזרה לשם, דורון שמשפחתו משניר גר עכשיו בשדה נחמיה, ערן מנאות מרדכי, עדי וחמדת התפנו וחזרו לכפר סאלד, דוריס משעל ואני מלהבות הבשן שם גם מתקיימות החזרות בסטודיו למשחק", מפרטת מרום. "זה שהצלחנו להרים הצגה במצב הזה – זה נס. היו תקופות ששחקנים לא הגיעו לחזרות בגלל הפחד להגיע לכאן, או שנאלצנו לבטל חזרות בגלל הודעות פיקוד העורף שביקשו לצמצם תנועה במרחב. אבל כשהצלחנו להיפגש כולם זו הייתה מתנה".

"להיפגש כולם זו מתנה". צילום: קארין מרום

וכשיוצרים הצגה על המצב – המצב כמובן נכנס להצגה. "היו לנו בומים באמצע חזרות מהסוללות באזור, התרעות, אזעקות, אבל הייתה לנו מטרה והמשכנו", מוסיפה מרום. "והאמת היא שחוץ מחודש הלם שהיינו בו כמו כל המדינה, הסטודיו חזר לעבוד מהר מאוד. בהתחלה קבוצות הילדים חזרו ואחרי חודשיים גם קבוצות המבוגרים".

לראשונה מאז פתיחת הסטודיו, יתקיימו ההצגות של 'הכל בסדק' בבר 'המרומים' בלהבות הבשן, כשהשחקנים הם חלק בלתי נפרד מהקהל ויוצרים מתוכו. 'המרומים' הוא הכובע השני שמרום מחזיקה בו – בר יין קוקטיילים ואוכל, שהיא ובעלה זיו מנהלים ביד רמה. בימי רביעי וחמישי הבר פתוח לקהל מכל האזור, כשההצגות יעלו בו בימים אחרים בשבוע ויציעו שילוב מנצח של הצגה ודרינק שזה בדיוק האסקפיזם שכולנו זקוקים לו בימים אלו.

שילוב מנצח של הצגה ודרינק. בבר 'המרומים'. צילום: טל שחר

אחרי שהצגת הבכורה החגיגית התקיימה השבוע, וחמש ההצגות הבאות כבר סולד-אווט – פתחו קארין וצוות הסטודיו תאריכים נוספים להצגות שיתקיימו גם כאן ב'מרומים' (22.12.24) וגם בעיר הגדולה (תיאטרון תמונע תל אביב, 27.12.24). שווה להתעדכן בעמוד הפייסבוק של הסטודיו למשחק על תאריכים נוספים שייפתחו בהמשך.

להזמנת כרטיסים ולהזמנת ההצגה למקומות שונים בארץ, ניתן לפנות לקארין בווטסאפ: 050-7299517.

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-12-03 at 12.25
הדרך הביתה: בין תחושת ביטחון מדומה לביטחון ממשי
אחרי הפסקת האש מגיעה השאלה האמיתית: האם לחזור...
ראשית
מים בוערים
גם כשהם רחוקים מהבית בדפנה, המשיכה היצירה...
Hamas_gunmen_storming_kibbutz_in_so רשות הכללuthern_Israel
על נהרות בבל
"תדבק לשוני לחכי אם לא אזכור להזהיר אתכם...

Education Template