fbpx

האם האוכל שולט בחייכם?

תמונה: pixabay
עמותת 'אכלני יתר אנונימיים' מובילה עשרות קבוצות ברחבי הארץ ובזום, במטרה לעזור לאנשים הסובלים מאכילה כפייתית ● לאחר שעצרה את פעילותה בשל הקורונה, נפתחה מחדש קבוצת OA בעמיר, המזמינה את הסובלים מהפרעות אכילה להצטרף למפגשים בדרך להחלמה
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

אכלני יתר אנונימיים – או בקיצור OA – היא תוכנית שנים עשר צעדים המציעה דרך להתמודד עם הפרעת אכילת יתר בפרט, והפרעות אכילה אחרות כמו בולימיה ואנורקסיה,  וזאת על פי תוכנית 12 הצעדים של האלכוהוליסטים האנונימיים המוכרת יותר. חברי התוכנית מאמינים כי הם לוקים במחלה גופנית – חוסר יכולת א-נורמלית של שליטה באכילת סוגי מזונות שונים או בהתנהגויות אכילה שונות אשר גורמים, בדומה למצב אצל אלכוהוליסטים, לכמיהות ואכילה כפייתית בלתי נשלטת. הפתרון המוצע על ידי 'אכלני יתר אנונימיים' הוא פתרון רוחני – ביצוע של 12 הצעדים של האלכוהוליסטים האנונימיים בשינויים הנדרשים: החלפת המילים 'אלכוהול' ו-'אלכוהוליסט' ב'אוכל' וב'אכלן יתר כפייתי'.

אכלני יתר אנונימיים אינם מתעסקים באספקטים הרפואיים של ההשמנה אלא רק בתכונה הכפייתית של אכילת היתר. גישת התוכנית משלימה את הטיפול הרפואי והתוכנית אינה מתיימרת למומחיות כלשהי בתזונה. כדי לקבל הדרכה תזונאית, מופנים חברי התוכנית לרופאים ולדיאטנים מקצועיים. תוכנית ההחלמה של שנים עשר הצעדים נחשבת ל"רוחנית" מפני שהיא עוסקת בשינוי הפנימי. לאכלני יתר אנונימיים אין כל השתייכות, דרישה או הכוונה דתית ועל כן חברים בתוכנית בעלי אמונות דתיות שונות וגם אחדים שהם אתאיסטים ואגנוסטיקנים.

כמו קבוצות 12 צעדים אחרות, קבוצות OA נוהגות להיפגש על בסיס שבועי ואף על פי שבקבוצות ישנם מספר גדול יותר של נשים מגברים, הקבוצות מקבלות את כל המעוניינים להפסיק לאכול באופן כפייתי. התוכנית מבוססת על התנדבות חבריה ואין בה תשלומי חובה אלא רק תרומות הנועדו לקיים את הקבוצות באופן עצמאי וללא תמיכה חיצונית.

מספר החברים המשוער ב-OA בעולם עומד על למעלה מ-70,000, ביותר מ-60 מדינות. בישראל יש כ-130 פגישות שבועיות בכל רחבי הארץ, כאשר לאחרונה כאמור נפתחה מחדש הקבוצה בקיבוץ עמיר.

ליצירת קשר: 052-5014191 / https://www.oaisrael.org.il/ / 03-5745799

אולי יעניין אותך גם:

ביום השחרור
ויוה לה וידה
המום וכואב את השבעה באוקטובר, דואג לגורל...
D144-103
השנה יותר מתמיד
"ואיך בימים הקשים האלה אנו יכולים לחגוג את...
ezgif-7-c07567aca6
איגרת ראש המועצה לסיום השבוע ה-29 למלחמה
תושבות ותושבים יקרים, פסח מאחורינו,...

Education Template