fbpx

הַכֹּל מַתְחִיל מִנְּקֻדָּה

עבודה של זאב אנגלמאיר
כבר מעל לשבעה חודשים שמדינת ישראל שרויה בכאוס שכמותו לא ידעה ● כאב משפחות החטופים, סבלם של התושבים המפונים ואימי המלחמה כפי שהם משתקפים ביצירותיהם של חמישה אומנים
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

מיד לאחר השבת האיומה, ובתגובה לאירועי הזוועה שהתרחשו בה והיוו אך מבוא לחודשים הקשים הבאים, החל אמן הקומיקס זאב אנגלמאיר להעלות לרשת את ציורי 'הגלויה היומית' שלו, סדרת ציורים מכמירי לב המנכיחים את סבלן של המשפחות והחרדה בדבר גורל יקיריהן החטופים. מאז חלפו שבעה חודשים, הגלויות כבר הוצגו במספר תערוכות, בארץ ובחו"ל, וזכו לעניין ולהכרה, בעוד גורלם של מעל מאה ושלושים חטופים מוסיף להדיר שינה מעיניה של מדינה שלמה.

באירוע אמנות מיוחד שיעלה ב'בית גבריאל' בכנרת ב- 26 במאי, תוצגנה עבודותיו של אנגלמאיר לצד יצירות של האומנים חיה גרץ-רן, משי קופלביץ, רונית פורת ועדי נס, המתמודדים ומגיבים, גם הם, איש איש בתחומו ובכליו, למציאות הישראלית הבלתי אפשרית של אחרי השבעה באוקטובר. באירוע שייערך בהנחיית בשמת הראובני זאבי, יעלה כל אמן לספר על יצירותיו ולתווכן לקהל. בקולותיהם המעורבים, ההומים יחד, יעבירו האומנים את תמונת המצב המייאשת והמורכבת של מדינת ישראל מאז פרוץ המלחמה.  

על האומנים המציגים:

זאב אנגלמאיר – אמן, מאייר, צייר קומיקס, פרפורמר, אקטיביסט ומרצה במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל.

חיה גרץ-רן – ציירת פיגורטיבית מוערכת שהציגה במוזיאונים ובגלריות חשובות בישראל, אירופה, יפן וארה”ב. דרכה האמנותית מתאפיינת בציורי שמן על בד ועל מצעים קשים.

משי קופלביץ – אמנית אנימציה וקומיקס. גדלה בקיבוץ דפנה. בוגרת בצלאל. סרטיה הוצגו בתערוכות ופסטיבלים ברחבי העולם.

רונית פורתנולדה בקיבוץ כפר גלעדי. השתתפה במגוון תערוכות קבוצתיות בישראל ובעולם, ביניהן מוזיאון הרצליה ומוזיאון תל אביב. ב-2017 זכתה בפרס לורן ומיטשל פרסר לצלם ישראלי צעיר במוזיאון תל אביב.

עדי נס – צלם ישראלי מוביל, בוגר האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, הזוכה בשנים האחרונות להצלחה רבה בארץ ובעולם. תצלומיו המבוימים הם פרי הפקה מורכבת, ועוסקים בזהות הגברית ובזהות הישראלית.

הַכֹּל מַתְחִיל מִנְּקֻדָּה ǁ בית גבריאל, 26 במאי 2024, 20:00.

אולי יעניין אותך גם:

450519705_122109112496382659_809789708041411483_n
היוזמה שתקים לתחייה את היישובים הנטושים בצפון
הכירו את המהלך פורץ הדרך של תושבים שלנו,...
2
"אני מרגיש שליחות להגיע לישובים סמוכי הגדר ולהשמיע את קולם של אלה שנשארו להגן על הגבול"
הוא מופיע על המסך שלנו מידי יום ומדווח על...
קאר
זר שלישי חתם בהפועל גליל עליון
הרכז הקנדי מרקוס קאר, שהצטיין בבני הרצליה,...

Education Template