fbpx

אל תגידו יום יבוא, הביאו את היום

צילום: מ.א. הגליל העליון
"אנחנו, תושבי הצפון, נמשיך לדרוש מממשלת ישראל לחזור ולדאוג לאזרחיה, אבל אנחנו לא נחכה לה; ממחר בבוקר נתחיל יחד לכתוב את הסיפור החדש שלנו" ● תושבי הצפון מסרבים להיכנע לשיתוק של ממשלת ישראל, וגם ביום העצמאות דורשים אופק חדש, וכמובן – את שחרור החטופים
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

אתמול (יום ג') בבוקר יום העצמאות, יצאו מאות מתושבי הגליל העליון להפגין ולקרוא למדינת ישראל לא לאבד את הצפון, ולהזכיר לה את אלפי האנשים אשר נודדים כבר מעל לשבעה חודשים כפליטים בארצם; את בעלי העסקים שקורסים, את החקלאים, התיירנים, הקשישים, ההורים והילדים הכורעים תחת נטל המלחמה והעקירה. במהלך ההפגנה, שנערכה במספר צמתים מרכזיים, בהם גם צומת הגומא, צומת כ"ח, צומת עמיעד ומחניים ובהשתתפות מספר ראשי רשויות בצפון, ביטא בחריפות ובדיוק ראש מועצה אזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, את תחושותיהם הקשות של התושבים נוכח חוסר האונים והחידלון של ממשלת ישראל.

צילום: מ.א. הגליל העליון

"בשבעה באוקטובר", אמר זלץ, "הרעיון הציוני עמד למבחן. בימים אלו הוא הופך לאתגר ממשי של כולנו. יום העצמאות ה- 76 תופס את מדינת ישראל במציאות קשה. הרשות המחוקקת, הכנסת, לא רלוונטית; הרשות המבצעת, הממשלה, לא מתפקדת; והרשות השופטת בתהליך סירוס מתמשך. צבא הגנה לישראל מתמודד יותר משבעה חודשים עם שני צבאות טרור, ולא מגיע להכרעה. מעם נבחר, עם סגולה ואור לגויים, חזרנו להיות עם נרדף, שנוא ומושפל במדינות רבות. אל תתבלבלו – הכול קשור בקשר ישיר. החידלון הממשלתי, הריק המנהיגותי, הוא זה שהביא את מדינת ישראל לאחת מנקודות השפל הנמוכות ביותר בתולדותיה. אנחנו מרימים היום דגל אדום לממשלה על ההפקרה, על חוסר ההקשבה, על חוסר המעש […]; אנחנו דורשים מממשלת ישראל שתייצר מציאות ביטחונית שתאפשר לנו לחזור הביתה, שתייצר תוכנית צמיחה כלכלית שתאפשר לנו לרצות לחזור הביתה. יחד עם זאת חשוב להבין – כעס, תסכול, אכזבה, כל אלו אינם בסיס לתוכנית עבודה. אנחנו, תושבי הצפון, בקריית שמונה, מטולה, שלומי, מנרה, חניתה ואביבים, היינו תמיד עמוד האש שסימן את הדרך. היום אנחנו מחויבים לחזור למקום הזה. אנחנו, תושבי הצפון, נכתוב את הסיפור הציוני החדש של מדינת ישראל […] בואו נאסוף את הכעס, את התסכול, את העצב, ונייצר מהם את הכוח המניע לעשות את הצפון למופת של חברה טובה יותר; לכלכלה חזקה הנשענת על מצוינות; למערכת חינוך חדשנית שמחברת את הסביבה עם החינוך ואת החינוך עם הסביבה; מערכת רווחה שרואה, מקשיבה, תומכת ועוזרת לכל מי שזקוק. תושבי הצפון, אנחנו נמשיך ונדרוש מממשלת ישראל לחזור ולדאוג לאזרחיה. אבל אנחנו לא נחכה לה, אנחנו נתחיל יחד, ממחר בבוקר, לבנות ולכתוב את הסיפור החדש שלנו, של מדינת ישראל החדשה. אנחנו נחייב את הממשלה לעשות את חלקה ולקחת אחריות. למלחמה הזו יש שתי תמונות ניצחון, ושתי תמונות ניצחון בלבד: הראשונה – החזרת כל החטופות והחטופים הביתה. התמונה השנייה חייבת להיות של חזרת תושבי הצפון והדרום לביתם. כל שבוע, כל יום שעובר ללא ללא התמונות הללו, הוא ניצחון לחמאס ולחיזבאללה ותבוסה למדינת ישראל. אנחנו תושבי הצפון נחזור הביתה. יחד ניקח את הכאב, העצב, משבר האמון, ונהפוך אותם לכוח המניע לשקם, לתקן, לאחות, להחזיר לילדים ולנכדים שלנו את התקווה. אל תגידו יום יבוא, הביאו את היום!".

צילום: מ.א. הגליל העליון

קריאות עידוד רמות נשמעו לאורך כל דבריו של זלץ, כשהקריאה להשבת החטופים הביתה לוותה בתרועות בקריאה – "עכשיו, את כולם!".

אולי יעניין אותך גם:

ראשית
איגרת ראש המועצה לסיום השבוע ה-41 למלחמה
תושבות ותושבים, חברות, חברים ככל שעובר...
450519705_122109112496382659_809789708041411483_n
היוזמה שתקים לתחייה את היישובים הנטושים בצפון
הכירו את המהלך פורץ הדרך של תושבים שלנו,...
2
"אני מרגיש שליחות להגיע לישובים סמוכי הגדר ולהשמיע את קולם של אלה שנשארו להגן על הגבול"
הוא מופיע על המסך שלנו מידי יום ומדווח על...

Education Template