fbpx

איגרת ראש המועצה לסיום השבוע ה-32 למלחמה

נאום ראש המועצה, גיורא זלץ, באירוע פתיחת מחנה הפליטים של 'עקורי הגליל' בעמיעד, יום חמישי ה-23.5.24
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

תושבים ותושבות, חברים וחברות,

בשבעה באוקטובר האמון והביטחון של אזרחי ישראל נשבר ונפגע. באותה שבת נוראית, ביישובי הדרום, מדינת ישראל לא הייתה בית בטוח לאזרחיה. באותה שבת, מדינת ישראל לא עמדה בהתחייבות המרכזית של מגילת העצמאות, להיות בית בטוח לעם היהודי.

סרטון התצפיתניות ממחיש את גודל המחדל הצבאי, ולא פחות חשוב מכך – מסביר את החששות, הפחדים והציפייה של תושבי הצפון והדרום למציאות ביטחונית אחרת.

במדינת ישראל שחגגה 76 שנים לעצמאותה, אנחנו, תושבי הצפון חשופים לאיומים ביטחוניים יום ולילה. הילדים והנכדים שלנו מוצאים את עצמם מידי יום שכובים דקות רבות על הרצפה, מכסים את הראש. אנחנו, תושבי הצפון, חיים ללא ביטחון, נשכחים ונטושים בכל תחומי חיינו – הכלכליים, החינוכיים, החברתיים.

צילום: ירון סקג'יו

פרנסתם של עשרות אלפי תושבים נגדעה וכבר שמונה חודשים שהם נדרשים לשרוד ללא הכנסות; עסקים נסגרו, חלקם לא יפתחו מחדש, חברות ועסקים עברו למרכז ולא בטוח שישובו; ילדים ונוער לא מקבלים מענה ראוי במערכת החינוך; משפחות מתפרקות, יורדות אל מתחת קו העוני, ואחרות נמצאות על מדרון שמוביל לשם; זקנים מתדרדרים במהירות ומאבדים את התקווה ואת הרצון להמשיך; יותר ויותר אנשים בכל הגילאים נפגעים רגשית ויהיה קשה מאד להחזיר אותם למסלול חיים נורמלי.

צילום: ירון סקג'יו

מטרת הלחימה בצפון ולוח הזמנים להשגתה, אינם חסויים. הם אינם סוד צבאי כפי שאומרים לנו. הם פשוט לא קיימים. הצפון, שעל דעת כולם נמצא תחת האיום הגדול והמשמעותי על מדינת ישראל, איננו מוזכר. החשש של המדינה מפעולה מקבילה בשתי החזיתות משתק אותה וכתוצאה מכך החלופות הצבאיות והמדיניות לסיום האירוע בצפון, הולכות ומצטמצמות.                        

חוסר הרצון או היכולת לפעול ביותר מחזית אחת, שונה מאוד ממה שהרגילו אותנו לחשוב על יכולות צה"ל, וגם הוא לא תורם לתחושת הביטחון. חוסר היכולת והרצון לקחת אחריות ומנהיגות מונע הגדרה ברורה, ישימה וברת מדידה של מטרות הלחימה בגבול הצפון.

צילום: מ.א. הגליל העליון

ממשלת ישראל חייבת לפעול בצפון – מדינית או צבאית – ללא קשר ללחימה בדרום. ממשלת ישראל חייבת להגדיר שתי "מטרות על" למלחמה הזו, ושתיים בלבד: הראשונה – החזרת החטופים והחטופות הביתה, והשנייה – החזרת תושבי הצפון והדרום לביתם.

לזמן יש משמעות, הוא פועל לרעתנו ולטובת אויבנו. כל יום וכל שבוע שעוברים מקשים עלינו ומחזקים את הצד השני; כל יום וכל שבוע שעוברים נצליח להחזיר פחות; כך עם החטופים, ולהבדיל אלף אלפי הבדלות עם תושבי הצפון והדרום. ממשלת ישראל חייבת להבין שכל יום שחולף מייצר נזק עצום לאלו שהתפנו ולאלו שחיים באזור הלחימה ברצועת הביטחון הישראלית. הסכנה בהמשך המצב הקיים לא פחות משמעותית מהסיכון בחזרה הביתה.

צילום: ירון סקג'יו

אנחנו, תושבי הצפון, דורשים מהממשלה – תציבי מטרות ותפעלי לייצר מציאות ביטחונית כך שבקיץ תושבי הצפון יוכלו לחזור הביתה. תייצרי יחד איתנו, ראשי הרשויות, תוכנית כלכלית מקיפה שתאפשר לתושבי הצפון להמשיך את הצמיחה והפיתוח לאורך גבולה הצפוני של מדינת ישראל.

אם בקריית שמונה, מטולה, מנרה, אביבים, שלומי וחניתה לא יוכלו לחיות בביטחון צבאי וכלכלי – לא תהיה מדינת ישראל.

אנחנו, תושבי הצפון, רוצים לחזור הביתה.

אנחנו, תושבי הצפון, יודעים ויכולים להמשיך את תנופת העשייה הציונית.

חברי ממשלת ישראל – קחו אחריות, קבלו החלטות, תעשו מעשה שיאפשר לנו בקיץ הקרוב לחזור הביתה, ולפתוח את שנת הלימודים בכל בתי הספר והגנים שלנו, כאן בצפון.

גיורא.

צילום: ירון סקג'יו
צילום: מ.א. הגליל העליון
צילום: חגית חצב
צילום: חגית חצב
צילום: חגית חצב

אולי יעניין אותך גם:

ראשית
איגרת ראש המועצה לסיום השבוע ה-41 למלחמה
תושבות ותושבים, חברות, חברים ככל שעובר...
450519705_122109112496382659_809789708041411483_n
היוזמה שתקים לתחייה את היישובים הנטושים בצפון
הכירו את המהלך פורץ הדרך של תושבים שלנו,...
2
"אני מרגיש שליחות להגיע לישובים סמוכי הגדר ולהשמיע את קולם של אלה שנשארו להגן על הגבול"
הוא מופיע על המסך שלנו מידי יום ומדווח על...

Education Template