fbpx

איבדתם את הצפון

חן חמן יוגב. צילום: רני גרף
"אדוני ראש הממשלה, ניסית פעם לרוץ למרחב מוגן תוך אפס שניות?" ● חן חמו יוגב (שדה נחמיה) עמדה בשבת האחרונה על בימת המחאה בכיכר הבימה, וקראה מדם ליבה לממשלה: "תושבי הצפון קורסים נפשית וכלכלית. איבדתם את המנדט בשבעה באוקטובר, איבדתם את האמון ואיבדתם את הבושה. צאו לבחירות עכשיו!"
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

אני חן חמו יוגב, ילידת קריית שמונה וכיום תושבת קיבוץ שדה נחמיה בגליל העליון. אני כאן, כדי לומר לכם שממשלת ישראל איבדה את הצפון. ההורים שלי בילו במקלטים בקריית שמונה; אני כילדה ביליתי במקלטים; לא האמנתי שיום יבוא וגם ילדיי יהיו ברווזים במטווח.

למחרת השבעה באוקטובר התעוררנו למציאות חדשה. ראשי הרשויות בצפון יצאו בקריאה, שכל מי שאינו חיוני מתבקש להתפנות באופן מיידי מן הישוב. הקריאה הזו חזרה יום אחר יום, כשהמצב הביטחוני בצפון הולך ומסלים וחיזבאללה קובעים את הטון.

במשך חודש נדדנו ממקום למקום עם שני ילדינו, עברנו ממשפחה לחברים וחוזר חלילה. פליטים בארצנו. באמצע נובמבר, ראש המועצה יצא בקריאה חדשה לתושבים שלא פונו רשמית – חזרו הביתה, מתווה הפינוי של המדינה אינו כולל אתכם. קילומטר אחד בלבד מפריד בינינו לבין היישובים המפונים באופן רשמי. קילומטר אחד בלבד! מחוסר ברירה ומחוסר משאבים חזרנו הביתה וגילינו שנגזר עלינו לחיות בתוך שטח מלחמה.

עוד יום קרב בצפון, עוד הסלמה, עוד נאום של נסראללה, כשסביבנו נופלים טילים וסוללות ארטילריה מבצעות ירי מאסיבי מחריש אוזניים, יום ולילה. את הילדים לא מעניין שזה "ירי שלנו", הם רועדים מפחד. הצירים המובילים לבתי הספר שלהם נצפים על ידי חיזבאללה, והם בטווח ירי נ"ט וטילים, ללא אזעקה! אדוני ראש הממשלה, ניסית פעם לרוץ למרחב מוגן תוך אפס שניות?!

צילום: אורנה נאור

עיר המחוז שלנו, קריית שמונה, פונתה. האזור כולו נטוש. נותרנו בלי שירותים בסיסיים – בלי רפואה, דואר, סופר מרקט, עבודה. אנחנו קורסים כלכלית. אני באופן אישי, כמטפלת רגשית וכעצמאית, ביום אחד ירדו ההכנסות שלי ממאה לאפס! ומה אומר לנו שר האוצר? חכו לפיצויים. אבל הבנק לא עובד שוטף פלוס 90. המשכנתא ממשיכה לרדת כל חודש כמו שעון.

אנחנו מנותקים בצפון, אבל אתם שם בממשלה מנותקים לגמרי מהעם. איבדתם את הצפון! אנחנו בקריסה נפשית, ילדים ונערים נושרים מהמסגרות, ובתוך זה אנחנו נדרשים לחוסן נפשי – אבל מאיפה ניקח את הכוחות כשהמשפחה והקהילה שלנו מפוזרים בכל הארץ? כשאנחנו לא יודעים איך נשלם משכנתא וחשבונות בחודש הבא? אנשים משלמים כבר ארבעה חודשים שכירות וארנונה כפולה, ואתה אדוני ראש הממשלה, עסוק בשיפוץ הבריכה שלך על חשבוננו! (משתין עלינו מהמקפצה) – זה נשמע למישהו הגיוני?

ממשלת ישראל – איבדתם את הצפון, איבדתם את המצפון ואנחנו איבדנו את האמון בכם. אנחנו לא נהיה עוטף עזה הבא! לא נהיה עוטף לבנון! אנחנו חלק ממדינת ישראל! איפה משרדי הממשלה עם השמות המומצאים? איפה משרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות? איפה משרד החקלאות ופיתוח הכפר? איפה משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי? איפה האוצר? הביטחון? הרווחה? אתם מנותקים!

על מה אתם שורפים את המיסים שלנו? על עוד ג'ובים למקורבים? על עוד כספים קואליציוניים חזיריים? יש פה אנשים שלא ישרדו את השבר הזה. משפחות שלא יחזרו הביתה. הצפון יחזור 30 שנה אחורה! מי שהפקיר את הדרום – לא מסוגל להציל את הצפון! אני קוראת לממשלת ישראל – החזירו את המנדט לעם! איבדתם את המנדט בשבעה באוקטובר, איבדתם את האמון, איבדתם את הצפון ואיבדתם את הבושה.

צאו לבחירות עכשיו!

צילום: רני גרף

אולי יעניין אותך גם:

1
העם עם הגליל
אז מה עושה בעלת עסק מהגליל אל מול מציאות...
ezgif-4-f06193585f
האמנם טוב למות בעד ארצנו?
הלקסיקון הישראלי רווי במשפטי מפתח על החשיבות...
חיה רגב 11
ה"חיידר" בבית המלון
"נחרדתי מהמחשבה שהילדים יחוו עוד 'שנת קורונה'...

Education Template